رعایت نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی ، تاثیر به سزایی در روند جراحی بینی و همچنین نتایج دریافتی از آن دارد ؛ به همین علت ، جراح بینی همواره به بیماران خود توصیه به دقت در رعایت دستورالعمل های عمل بینی می کند ؛ در مقاله پیش رو به مهم ترین نکات قبل از جراحی بینی ، اشاره شده است ؛ با دقت در رعایت آن ها ، بهترین نتایج را از عمل بینی دریافت کرده و همچنین از بروز عوارض ناشی از آن نیز جلوگیری نمایید. در ادامه مقاله بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی اصفهان دکتر علیرضا مومنی ، ما تمامی موارد لازم و ضروری در مراقبت های بعد از عمل بینی آشنا خواهیم شد.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی با دکتر علیرضا مومنی

• جراح بینی ، به افراد زیباجو خواستار جراحی زیبایی بینی توصیه به مصرف منظم داروهای تجویز شده می نماید.
  • انتخاب جراح بینی ، از مهم ترین اقدامات پیش از جراحی زیبایی بینی می باشد که از اهمیت به سزایی نیز برخوردار است ؛ به همین علت ، همواره به افراد زیباجو توصیه به دقت در انتخاب جراح بینی می گردد.
  • کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ؛ در جلسه مشاوره با بهترین جراح بینی در اصفهان ، باید ایشان را از سوابق پزشکی خود ؛ از جمله حساسیت های دارویی ، سابقه به ابتلا بیماری و از این قبیل موارد آگاه نمایند.
  • استعمال دخانیات و همچنین مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، سبب ایجاد اختلال در حین عمل بینی می گردد ؛ از این رو ، جراح بینی به بیماران توصیه می کند از مدتی پیش از انجام آن ، از مصرف این موارد خودداری نمایند.
  • افراد زیبا جو از مدتی پیش از انجام جراحی بینی ، باید به هنگام رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی ، از مصرف داروهایی که منجر به بروز اختلال در انعقاد خون می گردند ، اجتناب نمایند ؛ چرا که مصرف این نوع از داروها ، منجر به افزایش احتمال بروز خونریزی در حین عمل بینی می شود.

چه آزمایشاتی را قبل از جراحی بینی باید آماده کرد؟

در اقدامات قبل از جراحی بینی ، لازم است تا زیبا جو با توجه به دستور پزشک آزمایشاتی را جهت تعیین سلامت و آمادگی بدن برای جراحی را تهیه و در اختیار پزشک قرار دهند. این آزمایشات می توانند هرگونه مشکل و بیماری را در فرد مشخص کنند ، که پزشک از آن ها در این مواقع جلوگیری خواهد کرد.

آزمایش خون : یکی از متداول ترین آزمایشاتی که تمامی افراد حتما باید قبل از عمل دماغ آن را انجام دهند ، آزمایش خون می باشد. در واقع آزمایش خون نشان دهنده هرگونه عفونت ، کم  خونی و دیگر مشکلات موجود در بدن بوده که با توجه به نتیجه آن پزشک مشکلات را بررسی و درمان می کند.

آزمایش HIV : انجام این نوع آزمایشات در اقدامات قبل از جراحی بینی ، نشان دهنده سلامت عمومی بدن بوده ، که در پروسه عمل رینوپلاستی برای جراح وجود آن  بسیار مهم و ضروری می باشد.

الکتروکاردیوگرافی : برخی آزمایشات ، از جمله الکتروکاردیوگرافی نشان دهنده عملکرد الکترود های قلب بوده ، که انجام آن بیشتر در افراد بالای 40 سال توصیه خواهد شد.

آزمایش بارداری : اگر به بارداری خود شک دارید ، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه اسیب به نوزاد باید بانوان تست بارداری را نیز انجام دهند. جراحی بینی خود سبب بروز مشکل نخواهد شد ، اما داروهای مصرفی بخصوص دارو بیهوشی می تواند تاثیرات منفی را بر روی جنین بگذارد.

سی تی اسکن : زیبا جو برای ان که ، جراح بینی بتواند ساختار کلی دماغ ، انحرافات و مشکلات موجود را بررسی کند ، باید یک عکس سی تی اسکن را از بینی خود تهیه کرده و به پزشک خوب و با تجربه در اصفهان ،  نشان دهد.

نوار قلب : امکان حمله قلبی در روند جراحی ممکن است بروز دهد. به همین منظور پزشکان توصیه می کنند ، در اقدامات قبل از جراحی بینی یک نوار قلب برای مشخص شدن بیشتر وضعیت خود آماده کنید.

عکس برداری از قفسه سینه : اگر از مشکلات ریوی و تنفسی خود آگاه نباشید ، عکس برداری از قفسه سینه می تواند از وجود این مشکلات شما و جراح بینی را نیز اگاه کند تا در هنگام بیهوشی عوارضی شما را تهدید نکند.

چه مواردی را شب قبل از جراحی بینی باید رعایت کرد ؟

نسخه : پس از جراحی بینی شما با درد بسیار زیاد مواجه خواهید شد ، همچنین به منظور آغاز روند بهبودی برش ها و دیگر موارد موجود لازم است تا از دارو استفاده کنید ، به همین منظور جراح رینوپلاستی نسخه ای را قبل از جراحی و به هنگام رعایت اقدامات قبل از رینوپلاستی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد ، آن ها را تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشید.

تهیه مواد غذایی : با وجود درد و ضعف بسیار زیاد در سیستم ایمنی بدن ، زیبا جو پس از اتمام جراحی قادر به تهیه غذا نخواهد بود ، در واقع تهیه غذا در این بازه برای ان ها کمی دشوار خواهد بود. بنابراین بهتر است مقداری مواد غذایی مورد نیاز خود را در اقدامات قبل از جراحی بینی آماده کنید ، تا در دوره نقاهت به مقدار کافی استراحت کنید.

ناشتا باشید : حتما حدود 8 الی 12 ساعت قبل از جراحی بینی ناشتا باشید . شب قبل از جراحی از مصرف مواد غذایی چرب و پر نمک خودداری کنید و تنها یک وعده غذایی سبک میل کنید.

حمام کنید : در اقدامات قبل از جراحی بینی ، شب قبل از جراحی حمام کنید و کاملا  تمیز و مرتب برای عمل بینی حاظر شوید.

محصولات آرایشی : صورت خود را قبل از جراحی به خوبی پاکسازی کنید. صورتتان را به خوبی بشویید و از هیچ محصول آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

آب بنوشید : یکی از موارد ضروری که تمامی زیبا جویان باید آن را رعایت کنند ، مصرف کافی آب است. در روز های پایانی رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا علائم حالت تهوع در شما از بین برود و بدنتان هیدراته باقی بماند.

💭 از جمله نمونه کارهای جراحی بینی ، متخصص و جراح گوش بینی 👃🏻 دکتر علیرضا مومنی.

اقدامات روز عمل بینی

• به بانوان توصیه می گردد در روز جراحی زیبایی بینی ، آرایش نداشته باشند.
  • در روز جراحی زیبایی بینی ، تمامی مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.
  • بهتر است بانوان در اقدامات قبل از جراحی بینی ، در روز عمل هیچ گونه زیورآلات با خود به همراه نداشته باشند.
  • بهتر است افراد زیباجو خواستار جراحی زیبایی بینی ، نیم ساعت پیش از شروع آن در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشند.

افراد مبتلا به آلرژی باشند باید چه اقداماتی را انجام دهند؟

در نظر داشته باشید که پیش از قرار گیری در انجام این متد زیبایی ، باید برای کنترل علائم آلرژی دارو های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید . این داروها معمولاً به منظور کاهش التهاب ، تسکین از علائم آلرژی مانند خارش ، سرفه ، اشک ، عطسه و کاهش ترشحات بینی تجویز می‌ شوند . برخی از داروهای استفاده شده شامل موارد زیر می‌ شوند :

آنتی‌هیستامین‌ها : ابتدا باید بدانید که هیستامین یک ماده شیمیایی است که توسط بدن در پاسخ به مواد آلرژی‌ زا یا محرک‌ های دیگر ترشح می ‌شود . وقتی هیستامین به سلول‌ هایی به نام رسیپتور های هیستامینی متصل می‌ شود ، علائم آلرژی ایجاد می‌ شود. حال وظیفه آنتی‌هیستامین‌ها این است که با مسدود کردن این رسیپتورهای هیستامینی ، از افزایش ترشح هیستامین و ایجاد علائم آلرژی جلوگیری ‌کنند.

قطره ‌های بینی ضد التهاب : این داروها برای کنترل التهاب و تورم بینی مورد استفاده قرار می‌ گیرند . آنها می‌ توانند ترشحات بینی را کاهش داده و راحتی در نفس کشیدن را بهبود بخشند.

آدرنالین‌ ها : اگر آلرژی باعث تورم بیش از حد در بینی شود ، ممکن است پزشک شما آدرنالین ‌ها را تجویز کند . این داروها می ‌توانند به سرعت تورم را کاهش دهند و عوارض آلرژی را بهبود می بخشند.

کورتیکوستروئیدها : این داروها برای کنترل التهابات شدید مورد استفاده قرار می‌ گیرند و ممکن است در صورت لزوم قبل از جراحی تجویز شوند.

در انتها باید بدانید که قبل از استفاده از هر گونه دارویی ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین دارو متناسب با شرایط خود را در انتخاب کنید. حال که با تاثیر آلرژی بر رینوپلاستی آشنا شدید ، باید در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، درمان به موقع آن است ؛ بنابراین با مطلع کردن پزشک خود از ابتلا به این بیماری ، از سایر عوارض ناخوشایند پس از جراحی جلوگیری کنید .

در روز جراحی پریود نباشید !

پریود بودن در روز رینوپلاستی به طور کلی خللی بر نتیجه جراحی وارد نمی ‌کند ؛ اما ممکن است برخی مسائل را تحت تأثیر قرار دهد که باید به ان ها توجه کنید :

حساسیت به درد : بسیاری از زنان در دوره پریودحساسیت بیشتری به درد دارند. این ممکن است بر سایر درد ها در دوران نقاهت بیفزاید ، هرچند که مدیریت اکثر درد و ناراحتی ها با استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک امکان‌ پذیر است.

خونریزی : در طول پریود بدن ممکن است مستعد خونریزی بیشتری باشد. اگرچه خونریزی معمولاً در جراحی کم است ؛ اما این موضوع می ‌تواند نگرانی ‌هایی برای جراح ایجاد کند ، در نتیجه اطلاع از تاریخ دقیق زمان پریود از اقدامات قبل از عمل بینی است که مهم تلقی می شود.

ورم و التهاب : بدن در طول پریود ممکن است ورم و التهاب بیشتری داشته باشد. این وضعیت می ‌تواند به طور موقت تأثیراتی بر میزان ورم پس از عمل داشته باشد ، اگرچه این مسئله معمولاً به زودی پس از دوره پریود کاهش می ‌یابد.

راحتی و رفاه : برخی زنان ممکن است در دوران پریود احساس ناآرامی و ناراحتی کنند. این می ‌تواند تجربه کلی جراحی و بهبودی پس از آن را تحت تأثیر قرار دهد و خاطره بدی را به دلیل داشتن وضعیت جسمی نامناسب برای فرد ایجاد کند.

در نهایت یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی این است که با جراح خود مشورت کنید زیرا ایشان می‌ تواند به شما مشاوره دقیق ‌تری بدهد و در صورت نیاز تاریخ جراحی رابه گونه ای تنظیم کند تا با دوره پریود شما تداخل نداشته باشد. حال اگر ناگهانی پریود شدید نگران نشوید و تصمیم برای قرارگیری زیر تیغ جراحی را بر عهده پزشک خود بگذارید .

چگونه استرس قبل از عمل را کنترل کنیم؟

وجود اضطراب و استرس قبل از آغاز جراحی در میان افراد بسیار شایع و طبیعی می باشد. حتما در اقدامات قبل از جراحی بینی ، با بهترین پزشک در اصفهان ، در رابطه با نگرانی هایتان صحبت کنید و از ایشان بخواهید تا مواردی را جهت کنترل این مشکل به شما بگوید. بهتر است در این مواقع موسیقی آرامی گوش کنید ، آهسته قدم بزنید و یا به یک منزه زیبا نگاه کنید.