حتما شما هم در اطراف خود اشخاصی را می شناسید که از ظاهر بینی خود رضایتی ندارند و یا ممکن است خودتان دچار این مشکل باشید.با پیشرفت علم دیگر نیازی به نگرانی نیست ؛ زیرا این مسائل توسط جراحی بینی قابل اصلاح هستند . جراحی بینی یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی می باشد . این عمل بسته به نیاز شخص با تکنیک های مختلفی صورت می پذیرد. انواع روش های جراح بینی باز و بسته نامیده می شوند. دکتر عیرضا مومنی به عنوان بهترین جراح بینی در تهران ، به مهمترین سوالات در ارتباط با این موضوع پاسخ می دهند.

 

انواع روش های جراحی بینی

جراحی بینی به روش بسته چیست ؟

روش بسته یکی از متدهایی است که با آن می توان تغییرات لازم را اعمال کرد .در این روش برش ها در داخل بینی زده می شوند به همین دلیل میزان ورم و اسکار پس از جراحی بسیار کم می باشد. این پروسه معمولا در مدت زمان کمتری نسبت به متد باز به طول می انجامد و بعد از عمل نیز بخیه های داخلی زده می شوند. مجموعآ انجام این پروسه حدود یک الی دو ساعت به طول می انجامد. از این روش می توان برای برای تغییر شکل در نوک بینی ،کوتاه کردن قد بینی و رفع برآمدگی و قوز روی بینی استفاده کرد. طی جراحی بینی به روش بسته ، به سبب برش های داخلی ،جراح معمولا دید محدودتری بر ساختار بینی دارد .

کاندیدای ایده آل برای انجام این جراحی اشخاصی هستند که خواستار تغییرات و برداشتن برآمدگی ها در نوک بینی می باشند. نوع بیهوشی برای انجام رینوپلاستی بسته بیهوشی عمومی در نظر گرفته می شود.

جراحی بینی به روش باز چیست ؟

از دیگر انواع روش های بینی ، رینوپلاستی باز است. روشی است که در بین پزشکان به دلیل وسعت دید هنگام جراحی ، بسیار پرطرفدار است. مدت ریکاوری بیشتری بعد از انجام این متد مورد نیاز است و ممکن است جای اسکار بعد ازعمل باقی بماند.

کاندیدای ایده آل برای انجام دادن این روش اشخاصی هستند که به دنبال اصلاح بسیار زیاد بر روی بینی خود هستند و عمل آنها دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است. این روش قدیمی ترین متد جراحی بینی است.

برای انجام روش باز ، جراح برشی را بر روی ناحیه کلوملا ایجاد می کند که مابین دو سوراخ بینی قرار دارد و دارای بافت نرمی است . پس از انجام برش جراح قسمت باز شده را کنار می زند و می تواند دید نسبتآ کاملی به استخوان ها و غضروف ها داشته باشد . در مرحله بعد اصلاحات مورد نیاز بر روی استخوان ها و غضروف صورت می گیرد و لایه برداشته شد سر جای خود قرار داده می شود و برش توسط بخیه بسته می شود .

جراحی بینی باز یا بسته بهتر است ؟

پاسخ دادن به این سوال می تواند از شخصی به شخص دیگر بسیار متفاوت باشد .بد نیست بدانید که بهترین تکنیک برای شما با توجه به اصلاحاتی که بینی تان نیاز دارد ، استخوانی یا گوشتی بودن بینی و فرم ایده آلی که در ذهن خود دارید توسط جراح بینی انتخاب می شود. روش باز معمولا زمانی که بینی به تغییرات زیادی احتیاج دارد و جراح باید دسترسی کاملی به ساختار بینی داشته باشد به کار می رود. با این حال پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی با انتخاب جراح بینی خوب و دریافت مشاوره از او بهترین فرم و سبک رینوپلاستی را انتخاب کنید.