جراحی بینی استخوانی در افرادی با ساختار غضروفی و استخوانی محکم انجام می شود که عموما پوست این افراد نازک بوده و قوز که نوعی ضایعه استخوانی برآمده بر سطح پوست و روی پل بینی است را دارند ،  جراحی زیبایی بینی امروزه یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی به شمار می رود. در این میان جراحی بینی استخوانی برای افراد با بینی استخوانی انجام می شود. دکتر علیرضا مومنی بهترین جراح بینی اصفهان می تواند بهترین انتخاب برای شما به شمار رود.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر علیرضا مومنی

بینی های استخوانی

بهتر است بدانید که برخی عوامل سبب استخوانی شدن بینی افراد خواهد شد ، برای مثال رشد بیش از حد استخوان ، وارد شدن ضربه ای محکم و با شدت بالا به ساختار بینی و وراثت عواملی هستند که در استخوانی بودن بینی تاثیر می گذارد. عمده ترین تغییرات مورد نیاز در عمل بینی استخوانی ، بر روی استخوان و غضروف آن انجام می گیرد ؛ به همین علت ، امکان مانور بر روی این نوع از بینی ها ، به راحتی امکان پذیر بوده و بهترین نتایج نیز از آن دریافت می گردد. زیرا هر چه پوست بینی ، نازک و غضروف آن محکم تر باشد ، امکان اعمال تغییرات بسیار بر روی آن ها ، امکان پذیر خواهد بود ؛ لازم به ذکر است ، پوست بسیار نازک نیز جراحی بینی ، را با مشکل مواجه خواهد کرد. رفع قوز بینی در طی عمل بینی استخوانی ، علاوه بر کمک به بهبود فرم ظاهری بینی ، منجر به افزایش جذابیت چهره نیز می گردد.

هدف از جراحی بینی استخوانی چیست ؟

طبق نظر بهترین جراح بینی اصفهان ، دکتر علیرضا مومنی ، هدف اصلی از جراحی بینی استخوانی موارد زیر است :

  1. تغییر ساز و فرم بینی
  2. درمان انحراف استخوان بینی
  3. صاف کردن تیغه بینی
  4. ایجاد تقارن میان بینی و صورت
  5. بر طرف کردن هرگونه اختلال و ناهنجاری های تنفسی

چگونگی انجام عمل بینی استخوانی در اصفهان

جراحی بینی استخوانی ، با هدف رفع ایرادات موجود در بینی در طی این جراحی ، اقدام به ایجاد برش های مورد نیاز بر روی پوست ، به منظور دستیابی به تیغه و ساختار بینی می کند. لازم به ذکر است ، به منظور ایجاد برش های مورد نیاز در عمل بینی استخوانی ، می توان از دو تکنیک عمل بینی به روش باز یا بسته استفاده کرد. انتخاب کدام یک از روش های فوق ، توسط جراح بینی با توجه به پارامترهای بسیار تعیین می گردد. بنابراین ، به نظر جراح بینی خود اعتماد کرده و اصرار به انجام روشی خاص نکنید.

توصیه های مراقبتی قبل از عمل بینی استخوانی

  • توصیه می شود شب قبل از جراحی بینی استخوانی به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید.
  • حمام کردن شب قبل از رینوپلاستی بسیار توصیه می شود.
  • با توجه به توصیه های بهترین جراح بینی اصفهان دکتر علیرضا مومنی ، 8 الی 12 ساعت قبل از جراحی ناشتا بمانید.
  • از خورد هر گونه دارو مسکن و رقیق کننده های خون دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  • در صورت ابتلا به هر گونه بیماری و مصرف هرگونه داروی بخصوص آن را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از مصرف هر گونه دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل دو هفته قبل از رینوپلاستی بپرهیزید.
  • با توجه به استخوانی بودن ساختار بینی ، نتیجه حاصل از آن بسیار خوشایند خواهد بود ، در نتیجه به توصیه های پزشک در اقدامات قبل از عمل بینی توجه کنید.

 

فرم بینی بعد از جراحی بینی استخوانی در اصفهان

به دلیل ویژگی های بینی های استخوانی که در فوق به آن ها اشاره کردیم، این نوع بینی ها را برخلاف بینی های گوشتی می توان هم به فرم فانتزی و هم به فرم طبیعی شکل داد و جراحی کرد.

  • فرم طبیعی: مهم ترین هدف از عمل بینی طبیعی ، رفع نواقص و مشکلات بینی به طبیعی ترین شکل ممکن و عدم ایجاد تغییرات افراطی در این عضو است. در این فرم، بینی خیلی کوچک نشده و تغییراتی همچون قوس زیاد در آن ایجاد نمی گردد.
  • فرم فانتزی: سایز بینی با عمل بینی فانتزی تا حد زیادی کوچک شده، بر روی ناحیه پل آن قوس ایجاد شده و نوک بینی سربالا می شود. زاویه ای که بعد از جراحی بین بینی و لب بالا به وجود می آید بین 100 تا 105 درجه می باشد.

انواع تورم در بینی های استخوانی چگونه است ؟

تورم پوست در بینی استخوانی : با توجه به آن که طی جراحی بینی استخوانی ، پوست از ساختار استخوانی افراد جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها می باشد. علاوه بر رعایت برخی موارد توصیه شده از جانب جراح بینی خوب در اصفهان دکتر مومنی ، استفاده از چسب بینی در این مواقع به افراد کمک می کند تا فضای خالی ایجاد شده در بازه زمانی کوتاه تری بهبود یابد.

تورم کاذب در بینی استخوانی : این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز بسیار زیاد خواهد بود. هرگونه تورم به وجود آمده با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بهبود پیدا می کند ، در نتیجه تنها لازم است این موارد را به خوبی رعایت کنید و از دستورات جراح بینی خود پیروی کنید.

بهترین فرم بینی برای عمل بینی استخوانی

بهترین فرم بینی برای من کدام است؟ این شایع ترین سوالی است که افراد حین مراجعه به مطب دکتر علیرضا مومنی ، جراح بینی اصفهان با ایشان مطرح می نمایند. در پاسخ باید بگوییم که فاکتورهای زیادی در تعیین مناسب ترین فرم بینی برای بیمار تاثیرگذار بوده و بهترین نتایج از جراحی زمانی حاصل می شود که بیمار و پزشک مشارکت خوبی باهم داشته، همفکری و همکاری لازم را باهم داشته باشند.

در ذیل به فاکتورهایی که باید در حین انتخاب فرم بینی مورد توجه قرار بگیرند اشاره کرده ایم:

  • سلیقه بیمار ؛ باید دید که بیمار خواهان طبیعی بودن چهره بوده یا مایل است تا دیگران متوجه عمل بینی او شوند.
  • ویژگی های صورت و نسبت میان اجزا؛ فرم مناسب صورت های بزرگ و افرادی با فاصله لب و بینی زیاد، بینی طبیعی است. بینی زمانی موجب زیباتر شدن چهره می شود که بیشترین تناسب را با صورت و اجزای آن داشته باشد.
  • جنسیت ؛ فرم بینی فانتزی در جراحی بینی استخوانی به دلیل ظرافت زیاد مناسب آقایان نیست و غیره.

 

اقدامات بعد از عمل بینی استخوانی در اصفهان

  1. از قرار گرفتن در محیط های شلوغ بپرهیزید.
  2. از انجام هر گونه تکنیک ورزشی تا بهبودی نسبی خودداری کنید.
  3. به خوبی استراحت کنید و سر خود را با استفاده از چند بالشت به سمت بالا نگه دارید.
  4. تا بهبودی نسبی از مصرف نمک و انواع ادویه ها بپرهیزید زیرا می تواند تاثیرات منفی بر التهاب و تورم بینی شما بگذارند.
  5. شما زیبا جویان عزیز می توانید در راستای کاهش التهاب و تورم بینی خود بعد از جراحی بینی استخوانی از کمپرس های سر نیز بکار گیرند.
  6. تمامی دارو های توصیه شده از جانب جراح بینی را در ساعت های مشخص شده استفاده کنید و هرگز بدون اطلاع پزشک آن ها را قطع نکنید..

چرا باید عمل جراحی بینی استخوانی را انجام دهیم؟

جراحی بینی استخوانی اغلب برای بهبود عوارض و مشکلات مختلفی انجام می ‌شود. برخی از دلایلی که ممکن است این عمل را لازم بسازند عبارتند از:

  • انحنای شدید بینی: اگر بینی شما انحراف داشته باشد و شما با مشکل تنفسی مواجه هستید، عمل جراحی بینی ممکن است برای اصلاح این انحنا توصیه شود.
  • بروز آسیب در نتیجه ضربه: اگر بینی شما توسط ضربه ‌ای مانند تصادف خودرو یا ورزش مصدوم شده است و باعث نقص ظاهری یا مشکل در تنفس شده باشد، عمل جراحی می ‌تواند بهبود بخشی مناسبی است.
  • نواقص در زمان تولد: در برخی موارد، برخی افراد با عیوب تولدی روبرو می ‌شوند که به تغییر شکل و اندازه بینی نیاز دارد. عمل جراحی استخوانی می ‌تواند این عیوب را بهبود ببخشد.

مشخصه های عمل بینی عروسکی چیست؟

جراحی بینی استخوانی فانتزی فرم بینی در میان خانم ها بوده و دارای مشخصات ذیل می باشد:

  • خلق یک بینی طبیعی و بدون عیب و نقص
  • استفاده از ایمپلنت در پشت بینی و نوک آن
  • استفاده از ایمپلنت گورتکس و سیلیکون در قسمت پشت بینی
  • شکل دهی نوک بینی بکار گیری غضروف ویژه بدست آمده از گوش یا سپتوم بینی
  • خلق بینی شبیه به بینی عروسک زیبای باربی با ویژگی های تحسین برانگیز و فاقد هرگونه ناهماهنگی
  • استفاده از ایمپلنت های ساخته شده به صورت سفارشی و تخصصی متناسب با ویژگی های بینی بیمار و با در نظر گرفتن تناسب ساختارهای صورت و برخورداری از متدهای جراحی زیبایی سه بعدی

مزایای رینوپلاستی بینی فانتزی

جراحی بینی استخوانی یکی از بارزترین جراحی ها در میان روندهای زیبایی صورت می باشد. این درمان می تواند مشکلات زیبایی و فانکشنال را که در بینی تان با آن روبرو هستید را با هدف رفع مشکلات تنفسی یا مشکلات بالقوه مربوط به شکل، اندازه و تقارن درمان نماید. البته مثل هر روند جراحی دیگری، رینوپلاستی نیز با مزایا و مخاطراتی همراه است. بنابراین سپردن جراحی به دستان بهترین جراح بینی اصفهان در تمام بخش های درمان رینوپلاستی، بهترین گزینه انتخابی به شمار می آید.

رینوپلاستی تنها شکل ظاهر و عملکرد بینی را ارتقا نمی دهد بلکه اعتماد به نفس را نیز بهبود بخشیده و حس بیزاری دراز مدت ناشی از نارضایتی از شکل ظاهری این اندام را از بین می برد. رینوپلاستی می تواند:

  • نوک بینی را کوچک نماید.
  • پل بینی را کاهش دهد.
  • و تنفس را بهبود بخشد.
  • مشکلات مرتبط با سپتوم کج را درمان کند.
  • اندازه بینی شما را کاهش یا افزایش دهد.
  • شکل جدیدی را در سوراخ های بینی تان خلق کند.
  • نتیجه سازنده و مفیدی را در سبک کلی صورت شما خلق کند.
  • توازن و یکپارچگی بین بینی و دیگر بخش های صورت را ارتقا دهد.

عوارض عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی نیز همانند سایر جراحی های زیبایی ، با خطراتی همراه خواهد بود ؛ اما لازم به ذکر است ، افراد به راحتی می توانند از بروز این عوارض جلوگیری کنند ؛ اما چگونه ؟ با رعایت دو نکته ، به سادگی می توان مانع از بروز عوارض ناشی از عمل بینی ، شد ؛ این دو نکته عبارت اند از :

  1. انتخاب بهترین جراح بینی در اصفهان
  2. رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از آن

جراحی بینی استخوانی با تزریق فیلر

جراحی بینی استخوانی نسبت به تزریق فیلر مزیت زیادی دارد که ممکن است اطلاع از آن ها برای برخی افراد مهم باشد :

اصلاح مشکلات تنفسی : یکی از مهمترین مزایای جراحی بینی استخوانی این است که در طی آن علاوه بر اصلاح شکل ظاهری بینی ، مشکلات تنفسی مرتبط با بینی نیز برطرف می ‌شود . افرادی که مشکلات تنفسی مانند پولیپ ، انحراف یا سایر عوارض مرتبط را دارند ، این مشکل تنها از طریق جراحی قابل درمان است و تزریق فیلر تنها می تواند ایرادات ظاهری کوچک را مرتفع سازد .

نتایج دائمی : در جراحی بینی استخوانی ، تغییرات برای همیشه است و نیازی به تکرار یا ترمیم مکرر نیست . این در حالی است که در تزریق فیلر ، نتایج موقتی و فیلر ها باید پس از مدتی مجددا تزریق شوند. از همین رو هزینه ای که شما برای جراحی پرداخت خواهید کرد ، یکبار است که این عامل مقرون به صرفه بودن این روش را نیز اثبات می کند .

تغییرات دقیق‌ تر : با جراحی بینی استخوانی می ‌توان به طور دقیق‌ تر به تغییر شکل و ظاهر بینی پرداخت. این به علت دسترسی مستقیم به ساختارهای داخلی بینی در زمان جراحی است.

رضایت بیشتر : برخی افراد ممکن است بخواهند تغییرات دائمی و قطعی در شکل بینی خود داشته باشند که این امر با جراحی بینی استخوانی برآورده می شود و در نتیجه رضایت بیشتری برای آنها به ارمغان آورد.

اطلاع از این مزایا بدون شک ذهن شما را از چالش های ناشی از جراحی بینی استخوانی رها می سازد . البته لازم به ذکر است که تصمیم نهایی باید با توجه به وضعیت سلامتی ، نیازها و تمایلات شخصی توسط پزشک مشخص شود.

هزینه جراحی بینی استخوانی در اصفهان

هزینه عمل بینی استخوانی در هر فرد ، پس از بررسی پارامترهای بسیار و انجام معاینات مورد نیاز توسط جراح بینی ، تعیین می گردد ؛ از این رو ، به افراد زیباجو جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، توصیه به مراجعه نزد جراح بینی می گردد.

سوالات متداول درمورد جراح یبنی استخوانی

  • استفاده از چسب بینی چه تاثیری در بینی های استخوانی دارد؟

به طور کلی بکارگیری از چسب های بینی در کاهش تورم و التهاب بعد از جراحی بینی استخوانی موثر می باشد. پزشک خوب در اصفهان با وجود تورم بالا در دوره نقاهت توصیه می کند تا زیبا جویان در یک بازه زمانی مشخصی از این ابزار بکار گیرد تا روند کاهش تورم و التهاب در آن ها سریع تر شود.

  • آیا عمل بینی های استخوانی برگشت پذیر است؟

بازگشت بینی به حالت اولیه خود بسیار نادر بوده و به ندرت این اتفاق رخ می دهد ، در بیشتر موارد بینی حالت خود را بعد از جراحی حفظ می کند. البته توجه داشته باشید که عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی می تواند علاوه بر کاهش روند بهبودی در تغییر شکل و ساختار بینی تاثیر منفی بگذارد.

  • کدام فرم بینی برای افراد با بینی های استخوانی مناسب است؟

همانطور که اشاره کردیم ، کاندیدای مناسب عمل رینوپلاستی افرادی با بینی استخوانی همراه با پوستی نازک می باشند. بنابراین انجام جراحی به روش های فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی بسیار رضایت بخش و فوق العاده خواهد بود.

  • تورم بینی های استخوانی بعد از جراحی چگونه است؟

در میان بینی های گوشتی و استخوانی ، با توجه چربی زیر پوست بینی گوشتی ، تورم در آن ها به نسبت نوع استخوانی بسیار بیشتر است. . زیرا آسیب دیدگی بافت و پوست بینی افراد می تواند سبب بروز التهاب و تورم شود ، که در بینی های گوشتی به علت جدا کردن چربی از پوست این عوامل افزایش می یابد ، در صورتی که افرادی با بینی استخوانی دارای پوستی نازک و لایه ای بسیار باریک از چربی می باشند و جراح سعی در کاهش چربی ندارد.

  • میزان موفقیت و رسیدن به یک نتیجه عالی از عمل بینی استخوانی چقدر است؟

بهتر است بدانید که هر چه ساختار بینی زیبا جو محکم و همراه با استخوانی مقاوم باشد ، نتیجه نهایی جراحی بینی استخوانی بسیار رضایت بخش خواهد بود. بنابراین افراد با بینی های استخوانی ، پوست نازک و بدون تجمع چربی به نسبت افراد با بینی های گوشتی کاندیدای مناسبی برای این پروسه جراحی زیبایی می باشند.

  • جراحی بینی استخوانی برای چه سنینی مناسب است ؟

فرایند رشد ساختار و پوست بینی در تمامی افراد تا سن 18 سالگی ادامه دارد. بنابراین برای آن که به یک نتیجه عالی از جراحی خود دست یابید ، جراح بینی با تجربه توصیه می کند بعد از پایان سن بلوغ و توقف رشد بینی برای جراحی اقدام شود.

  • عمل بینی استخوانی برای چه افرادی مناسب است؟

جراحی بینی استخوانی برای افرادی که مشکلاتی مانند بینی کج، ناهموار، بزرگتر یا کوچکتر از حد طبیعی یا به شکل غیر مناسبی تغییر شکل داده ، مناسب است. همچنین، افرادی که مشکلات تنفسی ناشی از عیوب ساختاری در بینی دارند می‌ توانند نیز به این نوع جراحی نیاز داشته باشند. این امر می ‌تواند کیفیت زندگی آنها را بازسازی کند. در هر صورت، بهتر است با یک پزشک جراح بینی مشورت کنید تا وضعیت شما را بررسی کرده و توصیه‌ ای مخصوص به شما ارائه کند.

  • چگونه بفهمم بینی من استخوانی است؟

برای تشخیص نوع بینی خود بهتر است با دکتر متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید. آنها با توجه به قومیت و شکل بینی شما و تجربیات علمی خود می ‌توانند به شما اطلاع دهند که بینی شما استخوانی است یا خیر.اما اگر بخواهید خود در منزل مشخصه های بینی را بررسی کنید خوب است بدانید که بینی استخوانی دارای فاکتورهایی همچون غضروف و برآمدگی های بر روی تیغه بوده همچنین این مدل به نسبت بینی گوشتی ، کشیده تر و بلندتر است.