جراحی بینی طبیعی یکی از پرطرفدارترین سبک های رینوپلاستی اس همان طور که می انید ، بینی می تواند به مدل های مختلفی جراحی شود. در مقاله پیش رو می خواهیم جراحی بینی طبیعی را مورد بحث قرار دهیم. جراحی بینی که دکتر علیرضا مومنی ، بهترین جراح اصفهان تجربه و مهارت زیادی در انجام آن دارند، در اصطلاح با نام رینوپلاستی یاد می شود و یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی های زیبایی صورت در میان مردم سراسر جهان می باشد. بینی نه تنها تاثیر زیادی بر زیبایی کل چهره داشته بلکه بر زیبایی تک تک اجزای چهره به خصوص چشم ها و گونه ها نیز موثر می باشد. ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که بارها از اطرافیان خود شنیده اید بینی تان دارای ایراد است یا هنگام قرارگیری در مقابل آینه احساس کنید بینی تان دارای ایرادات ظاهری بوده و این امر زیبایی و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده باشد. از طرفی به دلیل ترس از ایجاد تغییرات غیرطبیعی همچون سربالا شدن بیش از حد بینی تمایلی به جراحی آن نداشته باشید. باید بگوییم جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا شما با انتخاب یک جراح بینی خوب و جراحی بینی به فرم طبیعی می توانید ایرادات بینی تان را به طبیعی ترین شکل ممکن برطرف نمایید.

جراحی بینی طبیعی - دکتر مومنی

ویژگی های جراحی بینی طبیعی چیست؟

همانطور که ذکر کردیم انجام رینوپلاستی به شیوه طبیعی ، یک نوع جراحی است که هدف اصلی آن ایجاد یک بینی با شکل و ظاهر طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی ‌های صورت است . در این نوع جراحی ، تلاش می ‌شود تا بینی به شکلی طبیعی و متناسب با چهره فرد تغییر یابد ، به گونه‌ ای که در نگاه اول اینطور به نظر برسد که چهره فرد زیر تیغ جراحی قرار نگرفته است . باید بدانید که مشخصات بینی طبیعی عبارت اند از:

  • شکل مناسب از ویژگی های جراحی بینی طبیعی است : بینی باید به فرم طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت تغییر کرده باشد ، به طوری که توازن و تعادل در ظاهر کلی چهره فرد ایجاد شود.

 

  • اندازه مناسب و نرمال مهمترین ویژگی رینوپلاستی طبیعی است: بینی باید اندازه ‌ای داشته باشد که با اندازه دیگر اجزای صورت هماهنگ باشد.
    نسبت ‌های صحیح : موقعیت و مکان بینی باید با دیگر نقاط چهره تطابق داشته باشد ، مانند چشم ‌ها ، لب‌ ها و فک‌ ها.

 

  • ساختار استوار و محکم از ویژگی های جراحی بینی طبیعی است  : بینی باید ساختاری استوار و قوی داشته باشد که توانایی انجام فرآیند تنفسی و حمایت از غضروف و بافت‌ های داخلی را داشته باشد.

 

  • زاویه نوک بینی و لب استاندارد یکی از مشخصه های عمل بینی طبیعی است  : این زاویه در جراحی بینی‌ های طبیعی معمولاً باید عددی میان 95 تا 110 درجه باشد که نشان ‌دهنده تعادل و زیبایی بین نوک بینی و لب بالایی است و تاثیر بسیاری بر ظاهر کلی بینی و صورت دارد ، به طوری که تغییرات کوچک در این زاویه می ‌تواند به شکل و ظاهر نهایی بینی تأثیر بگذارد.

 

  • نتیجه طبیعی و جذاب از ویژگی های عمل بینی نچرال  : هدف اصلی جراحی بینی طبیعی ، ایجاد ظاهر جذاب در عین عدم تغییرات در دامنه گسترده است که امروزه در میان عموم مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است که بخش عمده این متقاضیان را آقایان تشکیل می دهند.

 

توصیه دکتر علیرضا مومنی ، جراح بینی اصفهان به افراد این است که تا حد ممکن از جراحی بینی فانتزی خودداری نموده و بینی شان را به فرم طبیعی جراحی نمایند. زیرا در جراحی بینی به فرم طبیعی ، اندازه بینی و سایز سوراخ های آن خیلی کوچک نشده و در نتیجه امکان بروز مشکلاتی همچون مشکلات تنفسی بسیار نادر خواهد بود؛ آنچه که از بیشترین اهمیت در جراحی بینی برخوردار می باشد عدم بروز مشکل در سیستم تنفسی و حفظ سلامت فرد می باشد.

جراحی بینی طبیعی - دکتر مومنی

مزایای جراحی بینی طبیعی در اصفهان

جراحی بینی طبیعی با ایجاد تغییرات نرمال ، به بهبود ظاهر کمک کرده و ریسک بروز عوارض جانبی و نیاز به جراحی های ترمیمی در آن بسیار پایین است و به ویژه در صورتی که این روش را زیر نظر بهترین جراح بینی اصفهان ، دکتر علیرضا مومنی انجام دهید می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید :

  • عوارض کم
  • بهبود سریعتر
  • عدم بروز ایرادات تنفسی
  • دوره ریکاوری و نقاهت کمتر
  • ساختار طبیعی حفظ می شود
  • اسکلت غضروفی و استخوان بینی دستخوش تغییر زیاد نمی شود

جراحی بینی طبیعی در انواع بینی

جراحی بینی طبیعی در بینی‌های استخوانی و گوشتی متفاوت است ، زیرا هر کدام از این انواع بینی ویژگی‌های خاص خود را دارند:

• جراحی بینی طبیعی در بینی استخوانی
بینی های استخوانی دارای پوست نازک و استحکام غضروفی و استخوانی قابل توجهی هستند که کمک می کند امکان ایجاد تغییرات مناسب توسط جراح در طی عمل بینی طبیعی وجود داشته باشد.
معمولا در روند جراحی طبیعی بینی استخوانی ، قوز یا برآمدگی پل بینی اصلاح می شود و جهت ظریف تر دیده شدن بینی ، استخوان بینی باریک می شود ، همچنین با صاف کردن پل بینی و اصلاح زاویه بینی و پیشانی و فاصله ی بینی و لب ، به تناسب چهره کمک می شود
به دلیل نازک بودن پوست و امکان نمایان شدن جزئیات پس از جراحی ، نتیجه معمولاً بسیار طبیعی و دقیق خواهد بود. از آنجا که بینی استخوانی معمولاً دارای ساختار محکمی است ، فرم‌دهی و اصلاح آن راحت‌تر است و جراح قادر به ایجاد تغییرات ظریف و طبیعی‌تر است.

• جراحی بینی طبیعی در بینی گوشتی

بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و غضروف های ضعیف و نوک پهن است بنابراین امکان فرم گیری در طی جراحی طبیعی بینی گوشتی ، سخت تر از نوع استخوانی است.
جراحی بینی طبیعی روی بینی گوشتی ، نیاز به تمرکز جراح به تقویت ساختار بینی با استفاده از پیوند غضروف یا تقویت غضروف های فعلی و کاهش حجم اضافه به ویژه در نوک بینی است.
نتایج جراحی طبیعی بینی گوشتی ممکن است کمتر مشخص باشد و تغییرات ایجاد شده به صورت جزئی‌تر و ملایم‌تر نمایان شوند. همچنین زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه نهایی نیاز است ، زیرا تورم بیشتر طول می‌کشد تا کاهش یابد. با این حال ، با استفاده از تکنیک‌های مناسب ، می‌توان به نتیجه‌ای طبیعی و متعادل دست یافت.

تفاوت جراحی بینی طبیعی با فانتزی

تفاوت جراحی بینی طبیعی و بینی فانتزی در موارد زیر خلاصه می شود:

  1. جراحی بینی طبیعی یا عمل بینی نچرال یک روش جراحی است که به منظور بهبود عملکرد و یا ظاهر بینی انجام می ‌شود. این نوع جراحی برای افرادی که مشکلاتی از قبیل دشواری در تنفس، جریان هوای نامناسب ، بینی کوچک یا بزرگ، بینی خمیده یا تغییرات دیگر در شکل و ظاهر بینی دارند، پیشنهاد می ‌شود. هدف اصلی از جراحی بینی طبیعی بهتر کردن عملکرد بینی و کاهش مشکلات جسمی است.
  2. جراحی بینی فانتزی یا بینی عروسکی به عنوان یک فرآیند زیبایی شناخته می ‌شود که برای اصلاح نقاط ظاهری بینی بدون وجود مشکلات عملکردی صورت می‌ گیرد. افرادی که قصد دارند شکل بینی خود را به صورت دلخواه و زیباتر تغییر دهند، ممکن است به جراحی بینی فانتزی روی آورند. این نوع جراحی ممکن است شامل کوچک کردن یا بزرگ کردن بینی، تنظیم شکل نوک بینی، حذف یا تغییر شکل و تمرکز بر جزئیات ظاهری دیگر باشد.

در کل، جراحی بینی طبیعی بهبود عملکرد بینی را مدنظر قرار می ‌دهد، در حالی که جراحی بینی فانتزی برای بهبود ظاهر و شکل بینی استفاده می ‌شود.

تفاوت ورم ایجاد شده در جراحی بینی طبیعی و فانتزی

ورم به عنوان یک پاسخ طبیعی بدن به آسیب ‌های ناشی از جراحی محسوب می‌ شود. التهاب به دنبال جراحی ، باعث افزایش جریان خون به ناحیه آسیب دیده شده که هدف آن تسریع روند بهبودی است. با این حال ، این فرآیند منجر به تجمع مایعات در بافت ‌ها و در نتیجه ورم می‌ شود. در جراحی بینی طبیعی که دستکاری و تغییرات کمتری انجام می‌ شود ، این واکنش التهابی کمتر است و بینی سریع ‌تر به حالت طبیعی باز می‌ گردد.

البته لازم به ذکر است که این ورم ها می ‌توانند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند نوع جراحی (طبیعی یا فانتزی) ، تکنیک‌ های عمل و میزان رعایت مراقبت‌ های پس از جراحی تحت تاثیر قرار می گیرد. در ادامه می خواهیم شما را با دلایلی کم بودن ورم در جراحی بینی طبیعی بیشتر آشنا کنیم :

دلایل ورم کمتر در جراحی بینی طبیعی

حداقل دستکاری بافت بینی : در جراحی‌های طبیعی ، پزشک سعی می‌ کند با کمترین دستکاری ممکن عمل را به پایان برساند . این امر باعث می‌ شود که بافت‌ ها کمتر آسیب ببینند و در نتیجه واکنش التهابی و ورم کاهش یابد.

تکنیک‌های جراحی : استفاده از تکنیک‌ های دقیق و ظریف در انجام جراحی باعث آسیب کمتر به بافت‌ ها می ‌شود. به عنوان مثال ، استفاده از تکنیک‌های بسته (که در آن برش‌ ها در داخل بینی انجام می‌ شود) در بینی طبیعی بیشتر انجام می شود و در طی آن ورم کمتری ایجاد خواهد شد .

دلایل ورم بیشتر در بینی های فانتزی

دستکاری بیشتر بافت بینی : در جراحی‌های فانتزی ، جراح نیاز به تغییرات گسترده‌ تری دارد تا اندازه بینی ، سوراخ‌ های بینی و قوس آن را بیشتر تغییر دهد .این میزان دستکاری منجر به آسیب بیشتر به بافت ‌ها شده کی در طی آن ایجاد تورم بیشتر کاملا طبیعی است.

بکارگیری تکنیک‌ های پیچیده‌ تر : جراحی‌ های فانتزی اغلب نیاز به تکنیک‌ های پیچیده‌ تری دارند که ممکن است شامل برداشتن یا جابجایی بیشتر استخوان و غضروف باشد. این تکنیک‌ها اغلب با جراحی بینی باز انجام می شود.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی چه کسانی هستند ؟

پیشنهاد می ‌کنیم با مشاوره و ملاقات با چند جراح بینی ماهر ، دریابید که شما برای عمل بینی به فرم نچرال و طبیعی مناسب هستید یاخیر؟! آنها می ‌توانند شما را راهنمایی کنند و گزینه‌ هایی را که به بهترین نتیجه منجر می ‌شوند، معرفی کنند.به طور کلی افرادی که از نظر روحی و جسمی سالم بوده ، در دوران بارداری و شیردهی قرار ندارند، به مواد مخدر اعتیاد نداشته و از نتیجه جراحی توقعات معقول و منطقی داشته و از هزینه های لازم برای جراحی بینی برخوردار هستند ، می توانند برای انجام این جراحی زیبایی اقدام کنند. نکته قابل توجه در رابطه با این فرم از بینی این است که برخلاف جراحی بینی فانتزی که با چهره آقایان و به طور کلی صورت های درشت تناسب ندارد هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب بوده و آن را می توان بر روی هر دو نوع بینی استخوانی و گوشتی انجام داد. این در حالی است که جراحی بینی فانتزی برای بینی های گوشتی امکان پذیر نیست.

عمل بینی طبیعی زنانه

در میان خانم ها و آقایان عمدتا این بانوان هستند که به زیبایی بیشترین اهمیت را میدهند در نتیجه درصد بیشتر متقاضیان رینوپلاستی را زنان تشکیل می دهند. این بدان معناست که جراحی بینی طبیعی در میان این دسته افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. عده بسیاری فرم بینی معمولی دارند و تنها بخاطر ایرادات ناچیزی که در ظاهر بینی آن ها را آزار میدهد کاندید جراحی بینی می شوند. برای این مدل از عمل دماغ طبیعی فاصله بین لب بالایی و نوک بینی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا همین میزان فاصله نوع بینی را طبیعی جلوه میدهد در نتیجه اگر بیشتر یا کمتر باشد دیگر به آن مدل طبیعی نخواهند گفت ؛ در آقایان و خانم ها این فاصله متفاوت است و این تفاوت را در زمان رینوپلاستی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. عمدتا این فاصله و اندازه حدود 90 درجه است.

عمل بینی طبیعی آقایان

آقایان سازمان صورتشان استخوانی تر از بانوان است عمدتا و این تفاوت آن ها را منحصر به فرد کرده و برای حفظ این جذبه در آقایان ، معمولا در زمان انتخاب مدل بینی اکثریت با مدل بینی طبیعی موافق تر هستند زیرا نه تنها فرم مردانه صورت آن ها را برهم نمی ریزد و بلکه موجب رفع ایرادات ظاهری و تنفسی فرد می شود و عمدتا کسی نیز متوجه انجام جراحی بر روی بینی آن ها نخواهد شد. انتخاب مدل بینی خواسته شده کاملا سلیقه ای است و با توجه به فاکتور های شخصی انتخاب می شود. اما رنج بسیاری از مردان درخواست بینی طبیعی را دارند در نتیجه جراح در زمان جراحی بینی طبیعی بایستی مراقب باشد که فرم دماغ آنان را متناسب با صورتشان به شکل طبیعی عمل کند.

بهترین جراح بینی طبیعی اصفهان

اگر قصد جراحی بینی طبیعی را دارید، به یک جراح دارای صلاحیت بسیار زیاد برای انجام این روند نیاز دارید. جراحان پلاستیک و متخصصین گوش و حلق و بینی اغلب رینوپلاستی را انجام داده و در این زمینه صاحب تخصص هستند. فاکتورهایی که بهترین جراح بینی در اصفهان دکتر علیرضا مومنی را به عنوان یک جراح بینی خوب معرفی می کند، شامل موارد زیر می باشد:

  • شما در زمان صحبت کردن با او احساس راحتی کنید و او به طور کامل به سوالات شما پاسخ دهد.
  • در صورتی که شما رینوپلاستی را بنا به دلایل پزشکی و درمانی انجام می دهید، بتواند بیمه شما را بپذیرد.
  • در بیمارستان یا مرکز جراحی که در خصوص ارائه نتایج جراحی و ایمنی بیمار از شهرت بالایی برخوردار است، کار کرده باشد.
  • دارای بورد تخصصی بوده و در زمینه جراحی بینی دارای تخصص باشد. متخصصین حلق و گوش و بینی (ENT) برای انجام رینوپلاستی دوره دیده اند.
  • دارای تجربه درمان بیماران دارای مشکلات خاص باشد.
  • یک جراح بینی خوب توجه هنری ویژه ای به حفظ مشخصه های اصلی جذاب داشته و این فاکتور را به عنوان یک مولفه کلیدی در انجام کلیه جراحی های خود، مد نظر قرار می دهد.

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی طبیعی

قبل از اقدام به جراحی بینی نچرال، جلسه مشاوره با پزشک شما می‌ تواند بسیار مفید باشد. در این جلسه، شما می ‌توانید انتظارات، نگرانی ‌ها و سوال ‌هایتان را با پزشک مطرح کنید. پزشک می ‌تواند به شما توضیح دهد که چگونه فرایند جراحی انجام می ‌شود، چه نتایجی قابل انتظار است و همچنین درباره مراحل بازیابی بعد از جراحی آگاهی شما را بیشتر کند. حتماً در دستور کارتان قرار دهید.

ویژگی های یک جراح بینی خوب در اصفهان

یک جراح بینی خوب برای اعمال تغییرات لازم در پروسه جراحی بینی طبیعی باید دارای ویژگی های منحصر به فرد باشد ، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • علاقمندی وافر و شور و هیجان در اجرای بدون عیب و نقص جراحی، رمز دستیابی به یک نتیجه طبیعی در جراحی می باشد.
  • بینی مرکز صورت انسان است و هر تغییری در آن باید با بیشترین ظرافت و هنرمندی انجام شود.
  • یک رینوپلاستی موفق، یک پیوند بین صورت و بینی محسوب می شود، بنابراین صورت در لنز دوربین و در چشم افراد، به عنوان جذاب ترین مولفه شناخته می شود.
  • طبیعی نگه داشتن بینی، بدون ظاهری زننده، شیب زیاد در پل بینی یا سربالا بودن بینی، از اصولی است که یک جراح بینی خوب در کار ماهرانه خود مورد توجه زیاد قرار می دهد.

بیشتر بیماران، بینی خود را دوست دارند و تنها به دنبال ایجاد بهبود ظریف در هر آنچه که باعث بهم زدن هارمونی بین این عضو با بقیه بخش های صورت شده است می باشند. بیشتر بیماران از نمای جلوی بینی خود راضی هستند، ولی به نظر آن ها ، بینی شان از نمای نیمرخ، دارای قوز و برآمدگی های اضافی می باشد که زیبایی بینی را برهم می زند.

  • حفظ ویژگی های نوک بینی زیبا و تحمیل نکردن تغییرات جراحی، از اهمیت فوق العاده ای در یک جراحی خوب برخوردار است.
  • انجام جراحی بدون بر جای ماندن اسکار نیز یکی از مشخصه هایی است که به یک جراح بینی خوب اختصاص دارد.