جراحی زیبایی بینی که دکتر علیرضا مومنی در انجام آن از مهارت بسیار زیادی برخوردار می باشند، در اصطلاح پزشکی ، تحت عنوان رینوپلاستی شناخته می شود ؛ این جراحی زیبایی صورت با هدف ، بهبود ایرادات ظاهری بینی در عین حفظ عملکرد صحیح و طبیعی آن ، انجام می گیرد و در نهایت ، با زیباتر شدن شکل ظاهری بینی و ایجاد تعادل و تناسب بین بینی با سایر اعضا صورت سبب افزایش جذابیت چهره می شود ؛ بینی ، جزء حیاتی ترین اعضای بدن بوده و نقش بسیار مهمی در تنفس و بویایی افراد دارد و از آنجایی که در مرکز چهره قرار دارد ؛ تاثیر به سزایی در زیبایی کل صورت دارد ؛ به همین علت است که امروزه ، شاهد افزایش متقاضیان جراحی بینی هستیم.

در مقاله پیش رو در ابتدا ، به تمامی افراد زیباجو که تصمیم به انجام جراحی بینی گرفته اند ، توصیه می کنیم ، در انتخاب جراح بینی ، بسیار دقت کرده و یکی از بهترین ها را برگزینند.

جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی بینی چیست ؟

در رابطه با عوارض ناشی از عمل بینی ، باید ذکر شود که این جراحی زیبایی صورت ، روشی ایمن می باشد ؛ اما همانند سایر جراحی های زیبایی صورت ، عدم انجام آن توسط جراح باتجربه ، با خطرات و عوارضی همراه خواهد بود که در ذیل ، به برخی از آن ها اشاره شده است :

  • عفونت
  • بی حسی
  • درد شدید
  • غیر قرینگی حفره های بینی
  • خونریزی
  • مشکلات تنفسی
  • کاهش حس بویایی
  • و از این قبیل موارد

لازم به ذکر است ، برخی از افراد نسبت به رعایت توصیه های پزشک در رابطه با قبل و بعد از جراحي زيبايي بيني ، بی توجه می باشند ؛ این مسئله ، نیز احتمال مواجه با خطرات ناشی از عمل بینی ، را افزایش می دهد.

آیا دوران نقاهت جراحی بینی طولانی است ؟

خیر ، در اکثر مواقع ، افراد در طی گذشت 7 الی 10 روز از جراحي زيبايي بيني ، بهبود پیدا کرده و می توانند به انجام امور شخصی خود بپردازند ؛ اما آن ها ، همچنان باید از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نمایند.

 

 

انواع بینی

بینی افراد با توجه به ویژگی های منحصربه فردی که دارد به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می شود که ما در ذیل توضیحات بیشتری در رابطه با بینی استخوانی را خدمت تان ارائه کرده ایم.

بینی استخوانی

برجسته ترین خصوصیات بینی استخوانی قوز، کشیدگی بینی، برجستگی های زیاد می باشد که در نهایت جذابیت صورت را تحت تاثیر قرار می دهند.

لازم به ذکر است که مشکلاتی همچون عدم تقارن بینی، برجستگی ها و عدم تطابق، معمولاً ناشی از آسیب دیدگی های تصادفی است که بیشتر در نمای جانبی صورت افراد مشهود بوده و باعث می شود ترکیب صورت نامطلوب باشد.

بینی های استخوانی پوست نازکی دارند. این پوست نازک بعد از جراحی به هرچه بهتر نمایان شدن تغییرات صورت گرفته بر روی بینی، کمک شایانی می کند.

به طور خلاصه باید بگوییم که بینی های استخوانی دارای سه مشخصه اصلی هستند: قوز روی پل بینی، پوستی انعطاف پذیر و نازک،  بافت ها و غضروف های قوی.

ساختار بینی دارای سه لایه اصلی است. ابتدا ، یک لایه عضلانی ظریف که به قسمت پایین متصل می شود. دوم ، یک لایه غضروفی استخوانی و سوم یک لایه پوشاننده مخاط در قسمت داخلی بینی.

 

 

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

ابتدا بیمار توسط پزشک بیهوشی، تحت بیهوشی قرار می گیرد. سپس جراح با استفاده از ابزارهایی مخصوص برش هایی در داخل بینی، ناحیه کلوملا و در صورت نیاز در کناره های بینی ایجاد کرده و اقداماتی را با بهره گیری از تکنیک های تخصصی به منظور فرم دهی بینی و رفع ایرادات آن بر روی بینی انجام می دهد.

از جمله اقداماتی که بر روی بینی اعمال می گردد عبارتنداز:

  • قسمت هایی از استخوان و غضروف برداشته می شود.
  • ابعاد سوراخ بینی متناسب با سایر اجزای صورت تنظیم می شود.
  • جراح با استفاده از ابزار کوچک ویژه ای که برای شکستن و سنباده زدن استخوان ها استفاده می شود، برجستگی بینی را برطرف می نماید و غیره.

لازم به ذکر است که مهم ترین چالش در جراحی بینی استخوانی ، حذف قوز آن می باشد؛ قوز که مشخصه اصلی بینی های استخوانی است معمولاً در اثر تصادف یا رشد بیش از حد غضروف، بر روی پل بینی ظاهر می شود.

جراحی بینی استخوانی مردانه :

افراد اغلب و در برخورد اول با ظاهرشان قضاوت می شوند؛ این موضوع فقط به خانم ها محدود نشده و در رابطه با آقایان نیز صدق می کند. از طرفی بینی در مرکز صورت قرار داشته و اولین عضوی است که چشم برآن متمرکز می شود. برخلاف باور عموم، رینوپلاستی در آقایان از حساسیت بیشتری برخوردار است زیرا اگر بینی بیش از حد کوچک و به فرم فانتزی جراحی شود نه تنها موجب زیبایی آقایان نشده بلکه از جذابیت آن ها نیز می کاهد. بنابراین باید پزشکی را انتخاب کنید که در جراحی بینی مردانه مهارت داشته باشد.

 

 

چگونه یک جراح خوب برای جراحی بینی پیدا کنیم؟

اگر قصد انجام رینوپلاستی در آینده نزدیک را دارید، در می یابید که یافتن یک جراح بینی خوب در اصفهان ، یکی از چالش های مهم در این مسیر می باشد. انتخاب جراح رینوپلاستی یکی از فاکتورهای کلیدی در بهره مندی از یک جراحی موفق می باشد، بنابراین وقت گذاشتن و تحقیق کردن برای یافتن یک پزشک ماهر و صاحب علم، که برای انجام یک جراحی موفقیت آمیز واجد شرایط باشد، امری مهم می نماید. در پروسه انتخاب جراح رینوپلاستی خود فاکتورهای زیر می تواند در داشتن یک انتخاب خوب مفید واقع شود:

داشتن بورد تخصصی

در قدم نخست در فرایند انتخاب بهترین جراح بینی اصفهان ، باید حتماً اطمینان حاصل کنید که جراح شما دارای بورد تخصصی در زمینه جراحی مربوطه باشد. این جراح، تمامی دوره های آموزشی لازم را سپری کرده و با موفقیت آزمون های مربوطه را برای دریافت مدرک در زمینه تخصصی مربوطه، پشت سر گذاشته است.

جراح رینوپلاستی باید در جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی یا گوش  و حلق و بینی صاحب تخصص باشد. علاوه بر تخصص در زمینه گوش و حلق و بینی، جراح رینوپلاستی که روندهای زیبایی را نیز انجام می دهد، باید در زمینه رینوپلاستی نیز دارای تخصص باشدبنابراین توصیه می کنیم با حضور در جلسه مشاوره دکتر علیرضا مومنی به عنوان بهترین جراح بینی اصفهان ، به پاسخ بسیاری از سوالات و نگرانی های خود برسید.

تجربه و مهارت جراح منتخب خود را ارزیابی کنید

تجربه جراح در انجام رینوپلاستی یک فاکتور بزرگ در داشتن یک انتخاب خوب برای انجام جراحی بینی محسوب می شود. کسب اطلاعات درباره تجربه جراح و تعداد جراحی های بینی انجام شده در سراسر دوره شغلی، بسیار حائز اهمیت است.

حتماً تحقیقات آنلاین و آفلاین در زمینه پیش زمینه حرفه ای جراح مورد نظر خود را انجام داده و رزومه او را مطالعه کنید. پزشکانی که تعداد بیشتری جراحی رینوپلاستی انجام داده اند، در مقایسه با جراحان تازه کار که به تازگی این حرفه را آغاز نموده اند، از مهارت بسیار بالاتری برخوردارند.

از دیگر ویژگی های یک جراح بینی خوب می توان به تسلط بر اصول زیبایی شناسی و ریاضی ، صرف زمان کافی برای بیمار، خوش برخورد بودن، صبور بودن، با وجدان بودن و برخورداری از قدرت تجسم بالا اشاره کرد.

هزینه جراحی بینی در اصفهان چقدر است ؟

در پاسخ به پرسش فوق ، باید ذکر کرد که هزینه عمل زیبایی بینی در اصفهان در هر یک از افراد ، با توجه به عوامل بسیار گوناگون متغیر بوده و اطلاع از هزینه نهایی آن ، نیازمند مراجعه به جراح بینی و قرارگیری تحت معاینه می باشد.

بسیاری از افراد در رابطه با نحوه پرداخت هزینه جراحي زيبايي بيني توسط بیمه ، سوال دارند ؛ در این باره باید ذکر شود که بیمه ، هزینه هیچ کدام از عمل های زیبایی را متقبل نمی شود.