از نظر علم زیبایی شناسی ، چشم ها یکی از مهم ترین اعضا صورت می باشند. چرا که ، آن ها نشان دهنده حالات درونی افراد هستند ؛ اما متاسفانه چشم ها ، نسبت به سایر اعضا صورت زودتر در معرض پیری قرار گرفته و شادابی خود را از دست می دهند ؛ به همین علت است که جراحی پلک در اصفهان یا بلفاروپلاستی ، در میان مردم محبوبیت پیدا کرده و روز به روز به متقاضیان آن افزوده می شود. برای حل این مشکل می توانید به بهترین جراح پلک اصفهان ، دکتر علیرضا مومنی مراجعه نمایید.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر مومنی

چگونگی انجام عمل زیبایی پلک

پزشک ، در حین انجام عمل پلک بر روی رفع پوست و کیسه های چربی مضاعف پلک ها تمرکز می کند ؛ تا بدین طریق ، جوانی و شادابی را به چشم ها بازگرداند. عمل زیبایی پلک توسط جراح بلفاروپلاستی اصفهان ، را می توان به دو دسته جراحی پلک فوقانی و تحتانی تقسیم کرد که امکان انجام همزمان آن ها نیز وجود دارد.

جراحی پلک فوقانی

جهت انجام جراحی پلک در اصفهان فوقانی یا بلفاروپلاستی بالا ، برش هایی در میان شیار طبیعی پلک بالا انجام گرفته و پوست اضافی آن ناحیه برداشته می شود .

جراحی پلک تحتانی

جراحی پلک در اصفهان تحتانی یا بلفاروپلاستی پایین ، با هدف کاهش کیسه های چربی انجام گرفته و در صورت وجود پوست اضافه ، برش مورد نیاز در ناحیه زیر مژه های پلک پایین انجام می گیرد. لازم به ذکر است ، به علت ایجاد برش های مورد نیاز عمل پلک در بین شیارهای طبیعی پلک ، جای اسکار ناشی از آن ها قابل رویت نبوده و مشکلی در زیبایی صورت ایجاد نمی کنند.

جراحی پلک چه کاردبردهایی دارد؟

  • کاهش و درمان افتادگی پوست پلک بالا
  • کاهش پف و تورم اطراف پلک ها و زیر چشم
  • کاهش چین و چروک های اطراف پلک بالا و پایین
  • برداشت پوست اضافی، موثر در کاهش چین و چروک و گودی زیر چشم
  • درمان افتادگی پوست بر روی چشم ها که سبب کاهش دید افراد شده است

کاندیدای مناسب برای بلفاروپلاستی

  1. جراحی پلک در اصفهان برای افرادی که به دنبال راه حل هایی برای رفع علائم پیری می باشند مناسب تلقی می شود. افتادگی و چین و چروک های اطراف پلک چشم معمولا در سنین 35 سالگی به بالا در افراد اتفاق می افتد.
  2. جراحی بلفاروپلاستی می تواند ظاهر افراد را بهبود دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس در اشخاص شود .پیش از اینکه تصمیم به انجام این جراحی بگیرید بهتر است که اهداف خود را مشخص کنید تا دقیقا به جراح بگویید که منتظر چه نتیجه ای می باشید.

برای اینکه بهترین جراحی پلک را پشت سر بگذارید بهتر است که این موارد را رعایت نمایید.

اقداماتی که قبل از جراحی پلک باید آن ها رعایت کنید !

در جلسات مراجعه به جراح ، لازم است تا اقداماتی صورت گیرد تا روند بلفاروپلاستی به بهترین نحو ممکن انجام شود ، که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

هدف زیبا جو از عمل : در مواردی غیر از درمان مشکلات موجود ، بهتر است برای دست یابی به نتیجه ای فوق العاده و مطلوب انتظاراتی واقع بینانه داشته باشید و تمامی آن را به پزشک خود اطلاع دهید و از انتظارات غیر واقعی خودداری نمایید.

بررسی بیماری های زمینه ای : ابتلای افراد به بیماری های زمینه ای ، حساسیت های دارویی و ابتلا به بیماری های چشمی همانند : خشکی چشم و آب آوردن چشم ها ، حساسیت و غیره را باید به جراح خود اطلاع دهید تا در مواقع بروز اختلال اطلاعات کافی را از شرایط شما داشته باشد.

دارو های مصرفی : اگر از برخی ویتامین ها ، داروهای بخصوص بیماری خود استفاده می کنید ، بهتر است با توجه به نظر پزشک آن ها را تا بهبودی کامل کنار بگذارید.

آزمایشات چشم : پزشک قبل از جراحی پلک در اصفهان آزمایشاتی شامل آزمایش تولید اشک و اندازه گیری بخش های مختلف پلک را برای شما انجام خواهد داد. البته ممکن است برای اطمینان بیشتر از عدم وجود نقطه کور قبل از جراحی آزمایش میدان دید را توصیه کند.

عکس برداری از پلک ها : عکس های تهیه شده از پلک ها به پزشک کمک می کند تا در روند جراحی تغییرات لازم را به خوبی و در نواحی مورد نیاز ایجاد کند.

شاید شما نیز تصور می کنید رعایت این موارد هیچ ضرورتی ندارد ، اما اگر خواهان دست یابی به نتیجه عالی از جراحی پلک های خود می باشید بهتر است توصیه های پزشک را رعایت کنید.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر مومنی

 

متخصص جراحی پلک در اصفهان

دکتر مومنی ، بهترین جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی در اصفهان سالها تجربه در زمینه جراحی پلک در اصفهان ، داشته و نمونه کارهای موفق بسیاری را در این زمینه در کارنامه کاری خود ثبت کرده اند. جهت مشاهده نمونه کارهای دکتر مومنی ، بهترین جراح بلفاروپلاستی  می توانید به صفحه اینستاگرام شان مراجعه نمایید.

 

جراحی زیبایی پلک-دکتر مومنی

مراقبت از محل برش جراحی پلک

از جمله مهم ترین نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک موارد زیر می باشد:

  • روز بعد از جراحی پلک در اصفهان ، 3 بار در روز اقدام به شستشوی برش های پوست با آب و صابون نمایید. نکته ای که باید در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد این است که به آرامی و ملایمت بسیار زیاد انجام شده و بعد از شستشو محل برش کاملاً خشک شود.
  • بعد از خشک نمودن نواحی برش خورده، با بهره گیری از گوش پاک کنی که 50 درصد به آب و 50 درصد به هیدروژن پراکسید آغشته است نواحی مورد نظر را پاک نمایید. سپس این نواحی را با استفاده از پماد آنتی بیوتیک به طور مداوم بپوشانید.
  • چنانچه به پماد آنتی بیوتیک دسترسی نداشتید می توانید برای این کار از وازلین بهره بگیرید.
  • به منظور مرطوب نگه داشتن چشم ها و طراوت آن ها، هرچند ساعت یکبار در هر چشم خود قطره بریزید.
  • بهتر است به مدت 24 ساعت از دوش گرفتن خودداری نمایید، استحمام بعد از این مدت زمان بلامانع می باشد.
  • برای پیشگیری از آسیب دیدن نواحی جراحی شده و محل بخیه ها هنگام شستن صورت و خشک کردن آن ها با ملایمت بسیار زیاد برخورد کنید.
  • استفاده از کره کاکائو، ویتامین Eو همچنین ماساژ دادن ملایم نواحی برش خورده حدود 6 هفته بعد از جراحی موجب می شود تا جای زخم ها کمتر محسوس باشند.
  • برش ها به مدت چند ماه قرمز خواهند بود که این امر بسیار طبیعی بوده و به مرور زمان برطرف خواهد شد.
  • استفاده از لوازم آرایشی بعد از 10 روز مانعی نداشته و بیمار با آرایش کردن می تواند محل برش را پنهان نماید.
  • تا 6 ماه بعد از جراحی پلک به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگرفته، حتماً بر روی تمامی برش ها کرم ضدآفتاب بزنید و از عینک آفتابی بهره بگیرید.

 

جراحی زیبایی پلک-دکتر مومنی

 

رژیم غذایی بعد از بلفاروپلاستی

  • مهم نیست که جراحی پلک در اصفهان تحت تزریق آرامش بخش داخل وریدی صورت گرفته یا بیهوشی عمومی، بیمار در هر صورت در ابتدا باید از مایعات شفاف استفاده نماید.
  • نکته بسیار ضروری استفاده از مواد غذایی سرشار از پروتئین و کالری می باشد.
  • به میزان زیاد مایعات مصرف نموده و بدین ترتیب موجب پیشگیری از کم آبی بدن خود شوید؛ مصرف مایعات همچنین از بروز حالت تهوع و استفراغ در شما جلوگیری می کند.
  • تحرک کم بعد از جراحی احتمال بروز یبوست در شما را افزایش می دهد توصیه دکتر علیرضا مومنی بهترین جراح پلک اصفهان برای کاهش این احتمال مصرف زیاد میوه جات، مایعات و موادغذایی سرشار از فیبر می باشد.

عوارض ناشی از جراحی پلک چیست؟

در نظر داشته باشید یکی از دلایلی باعث ایجاد عوارض در جراحی زیبایی پلک می شود ، آناتومی پیچیده این عضو از بدن است . از همین رو مدیریت عوارض ایجاد شده همانند تکنیک بکاربرده شده در جراحی مهم تلقی می شود . متقاضیان می توانند با شناخت این عوارض و مدیریت آن ها از شدت علائم ایجاد شده کاسته و حتی در پیشگیری از ایجاد برخی عوارض موثر واقع شوند .

خشکی چشم ها : ازجمله عوارض کوتاه مدتی که در اغلب مواقع در مراجعه کنندگان جراحی پلک بروز پیدا می کند ، خشکی چشم است . ممکن است با خود بیندیشید که این عارضه خطرناک بوده و دیگر درمان نمی شود ؛ اما اینطور نیست ؛ زیرا مدت زمان آشکار شدن آن در فرد بسیار کوتاه بوده و با مصرف قطره و پماد های چشمی می توانید تا حد زیادی از احتمال آشکار شدن آن ها بکاهید .

آبریزش چشم ها : اگر پس از انجام بلفاروپلاستی ترشحات غیر ارادی در چشم ها مشاهده کردید نگران نشوید ؛ زیرا ممکن است تا مدتی نتوانید به طور کامل پلک هایتان را ببندید . البته لازم به ذکر است که اگر این عارضه بعد از چند ماه برطرف نشود ، ممکن است به انجام جراحی ترمیمی نیاز پیدا کنید .

تورم در پلک ها : بدون شک جلوگیری از تورم بعد از برش های ایجاد شده در جراحی پلک امکان پذیر نخواهد بود ، به همین منظور تنها صبوری می تواند راهکار مناسبی برای درمان این عارضه تلقی شود . البته در این میان داروهایی نیز توسط جراح تجویز شده که در کاهش تورم و کبودی بسیار تاثیر گذار هستند .

بافت اسکار : از بین رفتن بافت اسکار ایجاد شده به دلیل شکاف های موجود در پلک چشم با مصرف پمادها امکان پذیر است که می توانید پس از بازکردن بخیه ها به مصرف آن ها اقدام کنید .

نتیجه حاصل از بلفاروپلاستی چقدر ماندگاری دارد؟

جالب است بدانید که میزان ماندگاری جراحی پلک در اصفهان دائمی بوده و تا همیشه باقی می ماند ، اما در صورتی که زیبا جو مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی را به خوبی رعایت کند و یک روتین غذایی سالم را داشته باشد و همواره بدن خود را هیدراته نگه دارد ، می تواند به مقدار چشمگیری میزان ماندگاری این پروسه زیبایی را نیز افزایش دهد.  لازم به ذکر بوده ، که پلک ها نیز همانند دیگر اعضای بدن همواره درحال رشد می باشند و روند پیری خود را به صورت کاملا طبیعی طی می کنند ، که با جراحی بلفاروپلاستی روند پیری در آن ها کند شده و کاهش پیدا می کند.

آیا این تکنیک جراحی در دید افراد تاثیر می گذارد؟

بله ، افتادگی بیش از حد پلک فوقانی بر روی چشم افراد سبب تاری دید و محدودیت دید افراد خواهد شد ، حتی این دسته از افراد نمی توانند از انواع لنز های طبی به علت افتادگی بسیار زیاد پلک های شان استفاده کنند ، بنابراین با برداشت پوست اضافی ، تاری دید بر طرف شده و حتی چشم ها جلوه زیباتری نیز پیدا خواهند کرد.

آیا محل برش در اطراف پلک ها بعد از جراحی بلفاروپلاستی باقی می ماند؟

در صورتی که شما زیبا جویان عزیز به جراح پلک با تجربه و ماهر مراجعه کرده باشید ف جراح با ایجاد برش هایی ظریف در ناحیه مناسب همراه با دقت بسیار بالا ، محل برش به ندرت قابل مشاهده خواهند بود. البته جراحی در پلک های بالا در زمان باز بودن چشم به هیچ انواع قبل مشاهده نخواهد بود. اما برش های ایجاد شده در پلک های پایین نیازمند تجربه بالا و مهارت کافی جراح می باشد تا محل زخم ها به حداقل برسد.

هزینه عمل زیبایی پلک

افراد زیباجویی که قصد اطلاع از هزینه جراحی پلک در اصفهان را دارند ؛ باید به  بهترین جراح پلک دکتر علیرضا مومنی در اصفهان ، مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرند ؛ زیرا هزینه عمل پلک در هر فرد متغیر بوده و پس از انجام معاینات مورد نیاز توسط پزشک تعیین می گردد.

سوالات متداول

  • آیا جراحی پلک همراه با درد است؟

این عمل طی یک بی هوشی عمومی انجام شده، و در هنگام جراحی پلک در اصفهان بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. همچنین درد بعد از جراحی را می توان با داروهای مسکن توصیه توسط پزشک کنترل کرد.

  • خارش و آبریزش چشم بعد از عمل طبیعی است؟

به دلیل وجود اعصاب پوستی بسیار در ناحیه جراحی شده و حساس در برابر فشار دچار آبریزش و خارش خواهد شد، که به مرور و با رعایت اقدامات بعد از جراحی پلک در اصفهان بهبود می یابد.

  • افراد در چه سنی می توانند برای جراحی اقدام کنند؟

سن مشخصی برای درمان این نوع از مشکلات پوستی تعیین نشده است. اما بیشتر افراد در سنین بالا و با وجود مشکلات بسیار، برای جراحی پلک خود اقدام می کنند.

  • مدت زمان لازم برای انجام جراحی پلک در اصفهان چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای این جراحی ابتدا به میزان مشکلات موجود، نوع پوست و افتادگی آن بستگی داشته و طی 1.5 الی 2 ساعت زمان خواهد برد.