نکات و مراقبت های بعد از لیفت صورت

مراقبت های بعد از لیفت صورت : با گذشت زمان و بنا به دلایل مختلف از میزان چربی های زیرجلدی و همچنین میزان تولید الاستین و کلاژن پوست کم شده، پوست قوام خود را از دست داده، دچار شلی و افتادگی می گردد که این امر موجب پیر به نظر رسیدن افراد و کاهش جذابیت صورت آن ها می شود. ( جراحی لیفت صورت ) جراحی لیفت صورت از جمله خدمات دکتر علیرضا مومنی می باشد که با انجام آن می توان با حذف پوست اضافه و آویزان صورت، موجب برطرف شدن مشکل شلی پوست شده و جوانی چهره را به افراد باز گرداند. دستیابی به بهترین نتایج از این جراحی زیبایی در گرو انتخاب بهترین پزشک و همچنین رعایت نکات مراقبتی بعد از لیفت صورت می باشد که ما در ادامه توضیحات مفصلی را در این رابطه خدمت تان ارائه نموده ایم.

مراقبت های بعد از لیفت صورت

اهمیت مراقبت های بعد از لیفت صورت

مراقبت‌های پس از لیفت صورت که توسط بهترین جراح لیفت صورت اصفهان ، دکتر علیرضا مومنی معرفی می شوند به بهبودی سریع‌تر ، نتایج بهتر و کاهش عوارض جانبی کمک می کند. دلایل اهمیت این مراقبت‌ها  عبارتند از:
1. کاهش تورم و کبودی
بعد از لیفت صورت ، تورم و کبودی شایع است. رعایت توصیه‌های پزشکی مانند استفاده از کمپرس سرد، بلند نگه داشتن سر هنگام خواب و مصرف داروهای تجویز شده می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند.

2. پیشگیری از عفونت
لیفت صورت یک عمل جراحی است بنابراین مانند هر عمل دیگری احتمال عفونت وجود دارد با این حال مراقبت‌های صحیح از زخم‌ها ، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها (در صورت تجویز) ، و رعایت بهداشت مناسب می‌تواند به پیشگیری از عفونت کمک کند.

3. تسریع روند بهبودی
پیروی از توصیه‌های پزشک در مورد فعالیت‌های جسمانی ، استراحت کافی ، و تغذیه مناسب می‌تواند روند بهبودی را تسریع کند و بازگشت به فعالیت‌های روزمره را سریع‌تر کند.

4. کاهش درد و ناراحتی
رعایت مراقبت های بعد از لیفت صورت می تواند تا حد زیادی به کاهش درد و از بین بردن حس ناراحتی و بی قراری در فرد کمک کند .
5. بهبود نتایج جراحی :
مراقبت‌های پس از لیفت صورت می‌تواند به بهبود نتایج جراحی کمک کند و ماندگاری نتایج را افزایش دهد. این شامل محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشیدی و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب است.

5. جلوگیری از تشکیل اسکار غیرطبیعی
مراقبت‌های مناسب از زخم‌ها و استفاده از کرم‌های مخصوص تجویز شده توسط پزشک می‌تواند به جلوگیری از تشکیل اسکارهای غیرطبیعی و بهبود ظاهر زخم‌ها کمک کند.

6. کاهش عوارض جانبی
برخی از عوارض جانبی مانند احساس بی‌حسی ، سفتی پوست ، و تغییرات حساسیتی ممکن است پس از لیفت صورت رخ دهد. پیروی از توصیه‌های پزشکی می‌تواند به مدیریت و کاهش این عوارض کمک کند.

با توجه به توصیه های مرتب با جراحی لیفت صورت ، سلامت و زیبایی خود را تضمین کنید و نیاز مجدد به انواع روش های زیبایی و ترمیمی را به حداقل برسانید.

دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لیفت صورت

رعایت نکات و مراقبت هایی که پزشک تاکید به انجام آن ها بعد از جراحی لیفت صورت دارد موجب می شود تا دوران نقاهت تان به بهترین شکل ممکن سپری شده و بهترین نتایج از این جراحی زیبایی برای تان حاصل شود. بنابراین به هیچ عنوان در انجام آن ها کوتاهی نکنید.

• پزشک اقدام به گذاشتن وسیله پلاستیکی کوچکی به نام درن در کنار زخم شما می کند که هدف از قرار دادن آن خروج هرچه بهتر خون از زیر پوست می باشد؛ حتماً در 48 ساعت ابتدایی به مطب پزشک خود مراجعه نموده و نسبت به خارج کردن این وسیله اقدام کنید.
  • بعد از جراحی مقداری تورم در نواحی مختلف صورت بروز می کند که میزان این تورم طی روزهای ابتدایی ( معمولاً 3 روز ) در ناحیه هایی که پوست شان نازک تر است شدت می یابد که مسئله ای طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست.
  • طی 3 روز ابتدایی به منظور کاهش هرچه سریع تر ورم بروز یافته، بر روی نواحی دارای تورم کمپرس سرد و بعد از آن کمپرس گرم بگذارید.
  • این عمل جراحی به طور معمول نیاز به بستری نداشته و بیمار در صورت نداشتن مشکل خاص با صلاحدید پزشک همان روز از بیمارستان ترخیص می شود.
  • به مدت 24 ساعت اول جراحی اقدام به خوردن مواد غذایی سفت نکنید. بعد از این مدت زمان می توانید رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرید.
  • در طول دوران نقاهت و بهبودی از خوردن فست فود و سایر غذاهایی که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه هستند اجتناب کنید.
  • اقدام به شستشوی زخم ها با آب و شامپوی بچه نموده و به منظور جلوگیری از بروز عفونت به طور مرتب استحمام کنید و غیره.